2010. február 28., vasárnap

Próbaút

Ma elmentem egy próbakörre, miután a gyújtást és a karburátorbeállítást elvégeztem. Sajnos nem az igazi az autó viselkedése, még mindig. Továbbra is marad a rángatós, nem megy jelenség.... És ez kezd már nagyon is idegesíteni! Csak nehogy azon kapjam magam, hogy hirtelen felindulásból veszek egy új porlasztót.
És ha már próbaút, akkor összekötöttem egy hasznos kitérővel is. Bekanyarodtunk egy mosóba és jó alaposan lemostam a kerékjáratokat és az alvázat, hogy az az egyszeri téli autózás után minden szennyeződést kitisztítsak onnan.
Azért örültem , hogy Minkázhattam egy kicsit, és már-már azt hittem, hogy a mosás után elmúlik minden rakoncátlankodása, olyan szépen elindult, de úgy néz ki, hogy olvas a gondolataimban a kis drága, mert alig pár méter után ismét megmakacsolta magát.... :)

2010. február 27., szombat

Karbikérdés...

Ma végre volt időm kicsit foglalkozni Minkámmal. Még a múlt héten pénteken adtam le a karburátoromat tisztításra és javításra, amit tegnap kaptam vissza. Ezt kényszerűségből kellett meglépnem, hiszen nem titkolt szándékom egy erősebb motor építése, így inkább arra tartalékolok, mint hogy most 40.000 forintért új karburátort vegyek.... A visszaszerelés után határozottan jobb volt a hangja a KicsiKocsinak.... :)
Terhelés alatt ugyan még nem próbáltam, de szeretném ezt párosítani még egy 009-s gyújtással, hogy teljesen biztos legyek a dolgomban.
Reméljük minden tuti lesz és a legjobb formánkban mehetünk majd a rajzásra.

2010. február 18., csütörtök

Oldspeed blog és Bogár-Múzeum

Ezzel a bejegyzésemmel, a linkjeim között szereplő két német nyelvű oldalra szeretném felhívni a figyelmet.
Az egyik egy blog a Volkswagenek hazájából, az Oldspeed-Register oldala. Bár mostanában ritkábban nyilvánul meg a tulajdonos az aktuális fejleményekről, de egy töklámpás bogár nagyon igényes felújítását követhetjük itt figyelemmel. Ajánlom a régebbi bejegyzéseit ennek az oldalnak mindazoknak, akik kedvelik a ritka alkatrészeket és korabeli motortuning felszereléseket. Megemlékeznek az oldalon az Okrasa tuningcég "Porsche-verő" alkatrészeiről, ritka kormányokról és kiegészítőkről.
A másik oldal igencsak közel áll a szívemhez, a Gaal-i Bogár-Múzeum oldala ez. Itt azt mondanám, hogy erre az oldalra csak azért látogassatok el, hogy a nyitvatartási időt megnézzétek. Utána gyerünk, bogárba ülni és meg sem állni a hozzánk legközelebbi VW-múzeumhoz, hogy a ritkaságokat jobban szemügyre vegyük. Van itt Schwimmwagen, KDF-wagen, Hebmüller kabrió, tűzoltó T1, és Formel V. Azonban csodára senki ne számítson, ez a falusi múzeum teljes mértékben a helyi bogarasok és kedves adományozók jóvoltából jött létre. Ezt a kis kiruccanást a sógorokhoz (Budapesttől kb. 450 km) érdemes a csapat augusztusi találkozójának látogatásával egybekötni. Kívánok az érdeklődőknek jó utazást és hogy találkozzunk Gaalban idén augusztusban, én biztos ott leszek. :)

2010. február 15., hétfő

Talán a Tavasz....?

Nem szeretnék semmit elkiabálni, de mintha a felmelegedés első jelei jöttek volna el régiónkba az elmúlt hétvégén. Amíg a nyugati országrészből hóátfúvásokról, külvilágtól elzárt településekről szóltak a hírek, addig nálunk a hőmérséklet 5 celsius köré emelkedett, a lassú olvadás következtében pedig megcsúsztak a tetőket terhelő hótakarók, a lassúbb reakciójú járókelőket lehűtve, a figyelmetlen autósoknak pedig alattomos károkat okozva, mint a behorpadt tető, megrepedt szélvédő.
Engem viszont boldogsággal töltenek el a napnak melengető sugarai, hiszen lassan eltűnik mindenhonnan a hó, a sómaradványokat lemossa az utakról az eső és így lehetőség nyílik a hobby autózásra.
Persze felkészülés szükségeltetik az elkövetkező szezonra, illene már összeszedni magam egy kicsit. Minkán a már korábban említett karburálási problémákat kellene orvosolnom, és az új szerzeménynek is ideje volna hadrendbe állni.
Egyenlőre egy kis összeállítással készültem, visszaemlékezve Minka szemszögéből 2009-re. :)

2010. február 7., vasárnap

Kedvencek...

Folytatom a kedvenc léghűtésesek tárgyalását.
Ezzel a pre, rat-look, osztrák bogárral először 2007-ben a Gaal-i bogártalálkozón futottunk össze. Nagyon megragadott benne a rozsdás külseje és, hogy volt a tulajdonosnak bátorsága egy extravagáns színű belsőt készíteni ehhez a bogihoz. Még ebben az évben találkoztunk a Fürstenfeld-i találkozón is. Aztán jött 2008., amikor ugyan Minka nélkül, de elmentünk Gaalba az Octaviankkal. Ekkor is ott volt a találkozón a járgány. Majd következett a tavalyi év, amikor ismét Gaal-ba mentünk, természetesen ott volt a rat-bogár. Ezen a találkozón már nem volt egyedül, a tulajdonos apa-fiú páros elhozta akkor frissen elkészült 1300-kat is, amit egy izommotorral is felvérteztek. Legutóbb pedig a tavalyi nagysikerű Fürstenfeldi találkozón botlottunk egymásba. És apró változás következett be a járgány külsejében. Az oldalablakokra stillszerű matricák kerültek, egyik-másik elnyerte tetszésemet is.... :)

Kedvencem lett ez az autó, mert az eddigi összes külföldi találkozómon együtt voltunk ott, és mert egy különleges színfoltja a találkozóknak ebben az összeállításban. Körülbelül egy éve megjelent a Bugneten is az eladó autók között, de remélem mégsem adta el a tulajdonosa és idén is találkozunk majd Gaal-ban....