2009. augusztus 16., vasárnap

Der Gaaler VWunderland

Egy gyönyörű bogaras hétvégén vagyunk túl, sajnos bogár nélkül. De kezdjük az elején…
Pénteken délelőtt indultunk neki, már hagyománnyá vált utunknak, hogy Noémivel meglátogassuk a Gaal-i bogártalálkozót. Mivel Minka jelenleg nincs a toppon (új gyújtás és karburátor hiányzik neki) és egyéb kényelmi, illetve gyorsasági okok miatt Noémi Fiestáját választottuk utazásunk eszközéül. Így lehetővé vált, hogy 6 óra alatt abszolváljuk a közel 500 km-s távot, ami ránk várt. A szállásunk is a hagyományos volt, ismét a Bäuchler család „Hütte”-jét béreltük ki erre a két éjszakára. Szerencsénkre nem voltunk egyedül magyarok, János barátunk, a Gaali Bogarasok oszlopos tagja is ott volt velünk a hétvégén és kis családját is magával hozta (kedvesét Mártit és a két lurkót, Mimit és Márkot). A péntekből fennmaradt időt próbáltuk az utazás kipihenésével tölteni, miután megnéztük a helyi focicsapat küzdelmét (a különbségek érzékeltetése végett a sokad rangú csapatnak kivilágított gyönyörű pályája van és kb. 300 helybeli szurkol nekik a pálya széléről). Mivel bealudtunk, lemaradtunk a Bogaras-PartyPincében rendezett buliról… :(

Szombat reggel felhős időre ébredtünk, de mire elfogyasztottuk az osztrák különlegességekből összeállított reggelinket - amit a szállásadóinknak köszönhetünk -, már kikandikált a felhők közül a nap, és mire a GaalerHof melletti sípálya aljába értünk, már gyönyörű napsütésben láttuk felsorakozni a léghűtéseseket. Ami a felhozatalt illeti: rengeteg Bogár, az eredetitől a különböző stílusban átalakítottakig, T1, Schwimwagen, Kübelwagen, Karmann Ghia, szóval elég nagy volt a felhozatal, nem kis örömömre. A felvonulás előtt felmentünk Mártival és a gyerekekkel a falu fölötti tóhoz, hogy kicsit jobban felfedezzük a környéket. Itt a természet megajándékozott gyümölcseivel, megettük a medvék elől az áfonyát és alig fél óra alatt összeszedtünk egy fél nylon-zacskó rókagombát (idehaza 3-4000ft körül mozog kilója a csemegének). Éppen hogy visszaértünk a felvonulásra, ahol különleges kiváltságban volt részünk, egy T1-sben utazhattunk a sorban, köszönet érte Charly-nak. Mire visszaértünk a felvonulásról már 5 óra felé járt az idő, ezért egy estebéd és fürdés után már a GaalerHof előtt felállított sörsátorban vártuk az esti koncertek kezdetét. A buliban összeismerkedtünk Johann Gotthard-al, a Fürstenfeldi bogárklub elnökével, aki meghívott a szeptember első hétvégéjén megrendezésre kerülő bogártalálkozójukra, rengeteg különlegességet ígérve (nem mintha a két évvel ezelőtti találkozójukra bármilyen panaszt is tehetnénk). Itt a sátorban még megettük a Wurst adagunkat és mire megkóstoltatták velünk az éppen aktuális „ItalMischungokat” már este 11 óra volt. Noémi elfáradt, így nyugovóra tértünk a Hütténkbe.

Vasárnap a reggeli után kiválasztottuk a 15 legszebb autót és leadtuk a voksainkat (itt a közönség volt a zsűri), majd az eredményhirdetés után megnéztük a múzeumban János T1 Pritsch-t és Karmann Ghia-ját. 2 óra tájt indultunk haza közbeiktatva egy soproni bobozást és Vasútmúzeum látogatást.

Köszönjük a szép hétvégét Arnoldnak, a találkozó főszervezőjének, reméljük jövőre is ott lehetünk. Most nincs más hátra, mint hogy Minkát felkészítsem a Fürstenfeldi kiruccanásra.