Tegnap úgy fél 12 magasságában éppen kertrendezés közben jött egy telefon. András volt, hogy mit csinálok délután, merthogy el kellene menni Győr mellé egy már régebben kinézett Audi 80-st megnézni-elhozni. Úgy háromnegyed kettőkor indultunk és egy kis telefonos ráhatással el is értük 2-kor a nagymarosi kompot. Aztán kb. 2 és fél óra Volvozás és már szürkületben Kunsziget egy kertjében egy 1978-s autó mellett állunk és erősen vizsgálgatjuk. Három évesen került Belgiumból kishazánkba, azóta egyetlen tulajdonosnál, egy mára idős bácsinál töltötte hétköznapjait. 146.548 km-s futásteljesítmény, itt-ott rozsdapöttyös karosszéria, GLS kivitelre jellemző műszerezettség és kék belső tér gyönyörű állapotban megőrizve. Az úr elmesélte, hogy amikor megvették, ráhúzták az ülésvédőt és azóta le se szedték, a kormánynál szintúgy. Az utóbbi éveit gyakorlatilag a garázsban töltötte, nem is használták, csak fordultak vele néha. A próbakört is megtéve kezdődhetett az elhalaszthatatlan alkudozás. Nehezen és hogy időközben az öninditó beadta a derekát, illetve hogy a felmelegedett hűtő is engedte a vizet, sikerült némi kedvezményt kiharcolni és ekkor úgy éreztem, hogy egy nagy koloncot a nyakunkba venni. Aztán egy kis behúzótekercs ütögetés és önindító megjavul, hűtő továbbra is füstölög, ezért kapunk egy kis vizet útravalónak, üzemanyagszint nagyon karcsú. Na uzsgyi, András az új szerzeménybe, én a Volvoba pattanok, mert már korom sötétség van és van még előttünk kb. 150 km. Alig 4 km megtételével az 1-s főútra kanyarodunk ki, nézem a visszapillantót, András ki tudott-e kanyarodni, de az Audi keresztben az úton, András indítózik, nem megy..... Na, most kezdődik a buli, ahelyett, hogy az X-faktort nézném otthon a kanapéból, szar roncsot tologatok majd a hidegben - gondoltam. Valahogy az út szélére vergődünk, telefon a volt tulajnak, jut-e nekünk abból a kis üzemanyagból, amit még indulás előtt ígérgetett, hátha az a baja.... Volvoval vissza Kunszigetre, üzemanyag be, vissza az 1-s útra, betölt, indítózás -> indul. Na akkor gyorsan útnak, ha már újból elkapta az ütemet. Az első benzinkúton, Abdán telitankoltuk, biztos ami biztos vettünk egy vontatókötelet is és go-go, mert soha nem érünk haza. És sima ügy, akadály nélkül jöttünk. Könnyű volt figyelnem hátra, mert az Audinak jobb oldalt csak a helyzetjelzője világított. Alig hogy Győrt elhagytuk, már hívott András, hogy nyomhatom a Volvonak, mert alig bírja visszafogni a kis 80-st. Szob előtt cserélünk én is kipróbálom, hát tényleg megy, 100-nál még könnyen gyorsul. Sikeresen hazaértünk, igaz a hűtővíz nagyja elszelelt az úton, de nem melegedett az autó a kinti hidegnek köszönhetően.
Ma egy gyors látogatás alkalmával nappal is körbenéztem az új szerzeményt, meg kell hagyni jó vétel volt, és időközben az is kiderült, hogy az erősebb 1,6-s motorral szerelt a járgány, így érthető az erőnlét.
Jó helyre került és jól fog egymás mellett mutatni a két Audi. Gratulálok az új tulajnak.
A fejleményekről és a tervekről továbbiakban András blogján olvashattok:
Ma egy gyors látogatás alkalmával nappal is körbenéztem az új szerzeményt, meg kell hagyni jó vétel volt, és időközben az is kiderült, hogy az erősebb 1,6-s motorral szerelt a járgány, így érthető az erőnlét.
Jó helyre került és jól fog egymás mellett mutatni a két Audi. Gratulálok az új tulajnak.
A fejleményekről és a tervekről továbbiakban András blogján olvashattok:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése