2011. október 30., vasárnap

A Bordó

VW 1300, 1969 gyártású.
Első családból vásároltuk, ahol az öreg szabó-mestertől keresztfia örökölte meg az autót. Futásteljesítménye kevésnek mondható, 80.057 km állt az órában, amikor megvettük, azonban egy korábbi rossz gyertyamenet javítás miatt, a hengerfejet megperselyeztettem és új gyűrűszettel szereltük össze a motort, a két blokkfél megbontása nélkül. A bogárkát mindvégig garázsban tartották, karosszériája nagyon jó állapotnak örvend, mindössze a jobb oldali hátsó küszöbvégnél található nagyobb korrózió, ami egy korábbi baleset maradványa, ugyanis még a bácsinál az Óbudai Autójavítóhoz tartva az Árpád hídon egy teherautó meghúzta a jobb hátulját. Ezt a felét javították és újrafényezték, de a kor neoluxos technikája az idő előrehaladtával fényét vesztette és bemattult. A sárvédőkön kívül azonban a karosszéria többi felületén még az eredeti fényezés található, a fokozott kopásnak kitett helyeken - mint a kilincs mögötti rész -, még a gyári alapozó is kikandikál. Belső terében a gyári kárpitok találhatók, a folyamatos ülésvédős használat miatt nagyon jó állapotban, mindössze a vezető ülés ülőfelületén a háttámla alatt a szerkezet hibájából fakadó hasadás található.
Most már túl vagyunk a közös 2000-ik kilométeren, egy nagyon kényelmes futású, jó fűtésű társra leltem benne. Hűségesen visz minden nap munkába. Elegáns férfi-lelkű megjelenést képvisel. Határozott ellentéte Minkának...

Nincsenek megjegyzések: