2009. június 21., vasárnap

V. Magyar Motorok Versenye - Galgamácsa

Ma azért keltem korán, hogy Galgamácsára menjek Minkámmal a Kurucz György tiszteletére ötödik alkalommal megrendezésre kerülő motoros hegyi-felfutó versenyre. Már amikor kiparkíroztam a garázsból szemerkélni kezdett az eső, de ez nem riasztott vissza, annál inkább akadályozta az előrejutásom, hogy Minka egyre jobban dadogott az úton, gázadásra torpanással reagált. Ezért Váchartyán és Váckisújfalu között az erdőszélen kénytelen voltam félreállni gyújtás és karbi ellenőrzésre. Egy picit mozdítottam a gyújtáselosztón és rögtön jobb hangja lett a kedvesnek. Ez alatt több autó is eldöngetett mellettem az igen rossz minőségű úton alig lelépve a gázpedálról….. A gyors beavatkozás hatására határozottan dinamikusabban tudtam haladni „Mácsára” és sikerült a verseny kezdete előtt odaérnem.



A szitáló eső ellenére igen sok elvetemült veterán-motoros sporttárs jött el a rendezvényre. A Pannoniák voltak természetesen többségben, de volt itt Izs, BMW, Csepel, Kawasaki és Honda is és a Pannoniák között is akadt ritkaság, például a négyhengeres vagy a boxer blokkal szerelt váz. Ami a pályát illeti, igen keménynek nevezhető a körülbelül 5 km hosszú szakasz, ami meredek kaptatókkal, völgyekkel, hosszú elnyújtott kanyarokkal és lassítókkal volt tarkított. A verseny 4 részletben zajlott, volt egy pályabejárási, egy bemelegítő és két mért kör. Fölényesnek volt mondható a Kawasaki, a Honda és a BMW teljesítménye, ők voltak a leggyorsabbak és egyben a leghangosabbak is, de a „Pancsik” is szépen emelkedtek a parttal, pedig ők már nem fiatalok. A verseny alatt rá kellett jönnöm, hogy nem is olyan egyszerű gyorsan mozgó járműveket fotózni, így a 300 körül elkészített képeim közül kb. csak olyan 150 használható… :)


Eredményekről nem tudok beszámolni, mert sajnos még a díjátadó előtt el kellett jönnöm. A hazaúton nem volt probléma és kerek 30 perc alatt teljesítettük a futómű kímélőnek nem mondható hegyes-völgyes szakaszt. A végig szitáló eső ellenére nagyon jól éreztem magam és alakul a kép a fejemben, hogy milyen formát ölt a garázsban, Minka mellett parkoló igen hiányos Pannoniám, egy korabeli versenymotor lesz belőle. :)


Kurucz György az 50’ - 60’s évek legendás magyar gyorsasági-motor versenyzője, több országos bajnoki cím és sikeres külföldi szereplés fűződik nevéhez, mi más, mint egy Pannonia nyergében.

Képek a versenyről: http://picasaweb.google.com/brezist/VMagyarMotorokVersenye#

A mai nap előtt is volt egy kis történés. Még csak közeledve a hétvégéhez, volt egy kis bütykölésben is részem. Pénteken Jopinál voltunk Minkával és egy gyújtáselosztót szedtünk darabokra és pucoltunk el. Most még beszerzek egy felújító készletet hozzá, és ez fogja majd a szikrát adni Minka motorjába.

Nincsenek megjegyzések: