2016. március 30., szerda

Begyújtva

Nekiláttam a szívásnak a gyújtás oldalon.
Említettem már, hogy a kínai röpsúlyos, 009-snek csúfolt gyújtást ki fogom hajítani Minkából és egy gyári egészen pontosan röpsúlyos és vákuumos előgyújtás szabályzású elosztóra cserélem. A folyamatot azzal indítottam, hogy átnéztem a beszerelni kívánt elosztót, ami már korábban üzemelt Minkában. Már régebb óta tervem volt, hogy a megszakítót rögzítő csavart valami komolyabb megoldással javítom, így került képbe az imbuszcsavar, ami sokkal inkább kezelhető a pontos beállításhoz, mint az eredeti egyhornyú csavarok. Itt a motortérben is mindent rögzítőelemet imbusz fejűre cseréltem már korábban hasonló megfontolásból.
Következhetett hát a gyújtáselosztó csere. Persze kíváncsi voltam a bent lévő elosztó hibájára is, a fedelet levéve azonnal látszott a baki, a megszakító bakelit bütyke elkopott, az egész ház finom bakelitporral telt. A silány minőségű utángyártott alkatrészek átka... De ezen már nem is mérgelődöm, csere elosztó a helyére, gyújtásállítás, gyertyapucolás és pöcc-röff.
Következhet a barkácsolás a karburátorral, mert a 2 év állás alatt a szenzációs minőségű üzemanyagok egyszerűen belekövültek az új karbiba. Lehet azt is pucolni.

Nincsenek megjegyzések: