2008. október 30., csütörtök

Történetünk folytatása:

Mivel elég rossz idők vannak mostanában - esik és már fagyok is várhatók - a veteránautó tulajdonosok kis kedvenceiket meleg garázsba bújtatják és már most nagyon várják a tavaszt, hogy újra elővehessék azokat. Így a veterános és bogaras programok is lefutottak már erre az évre, így nincs miről beszámolnom, ezért folytatnám közös történetünket, ahol a múltkor abbahagytam.....


2005-ben is már hasonló idők jártak, így lemaradtam minden az évi bogaras programról, még az új Herbie film premier előtti, csak bogarasoknak szánt különvetítéséről is. Így technikai beállítottságú ember lévén, nagy erőkkel vetettem bele magam a bogarak megismerésébe.... Legfőbb tulajdonságai: alvázas szerkezetű, négyhengeres léghűtéses boxermotorral, és évről évre kisebb apróbb változtatásokkal kijött karosszériák....

Hát Minkám - ahogy említettem már - teljesen eredeti, úgy néz ki ahogy 68-ban a gyárból kijött, az alvázhoz tartozó felépítménnyel és motorral (ez azért fontos, mert a menthetetlenül elrohadt karosszériafelépítmények "javítását" kasztnicserével szokták megoldani a felújítások alkalmával). Egyetlen hibája, hogy egy fékhiba miatt történt baleset miatt az eleje megtört, ennek apró nyomai láthatók a jobboldali "A oszlopnál"...


Igazából ez a 2005-s év már nem tartogatott más eseményt a számunkra, de minden héten kimentem hozzá a garázsba és beindítottam egy pár perces egyhelyben járatásra, hogy ne viselje őt meg a sok állás és a hideg.


Majd az új év megjövetelével elkezdődtek a saját kezű munkálatok, javítgatások. Mivel leginkább az elektromossághoz értek, így az elektromos rendszer felülvizsgálatának álltam neki először, majd az anyagmozgások és különböző hőtágulások miatt fényezésen keletkezett repedéseket kezdtem javítgatni, színhű szilikonnal töltöttem fel azokat. Most már tudom, hogy ez hiba volt, de majd az új fényezésnél erre nagy figyelmet szentelek.






Májusban is akadtak munkáim. Először az elöregedett benzicsöveket cseréltem ki és ezzel egyidőben javítottam a gyújtáselosztón, vákumdobot, rotort és kondenzátort cseréltem benne, majd pár nappal később darabjaira szedtem az utasteret és gondosan kitakarítottam azt, a padlótól a tetőkárpitig.



Egy júliusi pesti utam alkalmával aztán gondjaim akadtak a sebességváltóval (később kiderült a pedálsorral). Nagyon nehezen, iszonyatos recsegő hangok mellett vette csak az egyes fokozatot. Szóltam is Jopi barátomnak (neki is bogara van és szintén váci) - mert az ő garázsában akna is van és a szakértelmét, kedves segítségét is szívesen vettem - és megejtettünk egy váltó mosást és hajtóműolajcserét, valamint a szelephézagokra is ráállítottunk. Mobil 1 hajtóműolajat öntöttünk bele és megfejeltük az egészet hajtóműre kifejlesztett Prolonggal, hogy sokáig bírják azok a fogaskerekek. :) Majd a próbaút alkalmával beesett a kuplungpedál -> elszakadt a kuplungbowden, vagy a pedálsoron a kampós rész eltörött. :( Hát az utóbbi helyzet állt elő a szétszerelés után. Minkát hazavontattuk, majd másnap Maresztől vásároltam egy bontott pedálsort, ezt beszereltük egy gázbowden cserével megspékelve, mert már az is eléggé ki volt szálasodva...


A nyár végére már nem maradt más hátra, minthogy zenét szerkesszek a járműbe, hogy a hosszú utakon jól szórakozhassak, mert a gyári rádió sajnos nem működött. Nem szerettem volna a korhűséget rondítani egy modern fejegységgel a műszerfalban, így a design miatt a régi rádió maradt a helyén és szerkesztettem egy kis dobozt fából, amibe a cd-s fejegységet és hangfalakat integráltam a szadai Paradoxos fiúk segítségével, és ezt rejtettem el az autóban a kalaptartó alá. Ehhez új kalaptartót kellett készítenem, amin könnyen áthatolnak a hanghullámok. A nagy távolság és zártság miatt a vezérlést a fejegységhez tartozó vezetékes távirányítóval oldottam meg. Nem egy 6.1-s hifirendszer, de a célnak megfelel. :)


Hát ezek voltak a technikai történések ebben az évben. Következőleg majd azokról a találkozókról, eseményekről szeretnék beszámolót tartani amiken 2006-ban közösen résztvettünk.....

Nincsenek megjegyzések: