2008. november 4., kedd

Ausztria kétszer

Amilyen rosszul indult az év ezzel a motorszereléssel, találkozó szempontjából annyira sikeresnek mondható a számunkra. Nem vállalkoztam kisebb feladatra, minthogy augusztusi találkozó célját Ausztriában jelöljem ki magamnak, méghozzá Gaalban. Hát nagy izgalommal vágtam neki az útnak, főleg, hogy az indulás (csütörtök) reggelén Minka megmakacsolta magát és nem óhajtott beindulni (később kiderült az akkumulátor lett cellazárlatos és ez a jelenség végig kísértette az utunkat). Hogy ne egyszerre kelljen a töb mint 500 kilométeres utat megtenni először Szombathelyig utaztunk Noémival (barátnőmmel), majd a nagybátyámnál eltöltött éjszaka után indultunk neki a végcélnak ködös, esős időben. Az új futóműnek az volt a hátránya, hogy rettentő mód pattogott az autó eleje, igazi gokartos élmény volt vezetni és lehetett kátyúkat kerülgetni idehaza. Na ez a gondom a határ átlépése után nyomban megszűnt egyedül Graz környékén az M7-s stílusában épült autópályán volt érezhető a ritmusos ugrálás…. J De megérte az utazást! Gaal Ausztria legnagyobb kiterjedésű települése, olyan tanyavilág jellegű falu, gyönyörű hegyekkel, patakokkal és nem mellékesen itt található Magyarországhoz legközelebb eső Bogár múzeum, egyben Ausztria első léghűtéses VW múzeuma. Hát itt volt minden mi szem szájnak ingere KDFwagen, Schwimwagen, Hebmüller-cabrió, T1-s tűzoltóautó és más ritka, kis szériás veterán léghűtésesek. A szállásunk is igen pazar volt, sikerült a találkozó helyszínétől egy sarokra lévő több mint 100 éves gerendaházat kibérelnünk, ami kora ellenére minden luxussal fel volt szerelve. Sajnos a rossz idő miatt igen kevés bogár jelent meg a találkozón, de egy magyar autó volt ott rajtunk kívül Miki és Marika egy fehér T3-sal. És megismerkedtünk Jánossal (németesen: Janosz) is, aki mér hosszú évek óta dolgozik a sógoréknál és több VW-je is ki van állítva a múzeumban. Nagyon jó barátság szövődött közöttünk és azóta is tartjuk a kapcsolatot egymással. A találkozó belépőjében benne volt egy igen színvonalas mezőgazdasági traktor és gépmotor múzeum meglátogatása, ahol még a Hoffer traktor is tökéletesen működött és magyar vonatkozásban Weiss Manfréd csepei gyárából kikerült traktor is ott volt. Szombat este még részt vettünk a sípálya tövében egy fergeteges Hütte-party-n majd az éjszakát kipihenve és a bogár-múzeum újbóli megtekintése után hazafelé vettük az irányt, ekkor már két autóval, Mikiékkel egészen Siófokig. Hogy ismét ne legyen hosszú az utazás Noémiék Balaton-parti házában töltöttük az éjszakát és innen indultunk haza hétfő délelőtt. Nagyon szép hétvégét töltöttünk Ausztriában, és ami büszkeséggel tölt el engem, elhozhattam a találkozón résztvevő legmesszebbről érkezett bogár díját. :D Szintén pozitívumként éltem meg az osztrák bogarasok vendégszeretetét és hogy sikerült kapcsolatokat teremteni velük....



Ez a kellemes utazás után úgy döntöttem szeretnék még egy osztrák találkozót meglátogatni még, és hazaérve már keresgettem, mi jöhet szóba egy kicsit közelebb. Nem kisebb eseményt választottam, mint a fürstenfeld-i találkozót. Erről már voltak információim ugyanis magyar bogarasok által is szívesen látogatott rendezvény ez főleg közelsége miatt. Neki is indultunk – ismét Noémival - szeptember első hétvégéjén az újabb nagy utazásnak, és ezt sem bántuk meg! Itt már jóval több magyar autó volt jelen, és ez bizalommal töltött el. A találkozó előestéjén hangulatos cruise-st tettünk a közelben lévő loipersdorf-i termálfürdőhöz, ahol egy vacsora után visszatértünk a kempingbe és egy kis beszélgetés után nyugovóra tértünk. Mire felébredtünk a szabadstrand területén (itt rendezték a találkozót és kerítésszomszédja volt a kempingnek) már nagyban gyülekeztek az autók! Hát itt is láttunk mindent: Schwimwagen, Karmann Ghia, Typ 3, és számtalan egyedi stílusban épített bogarak, buszok. A nézelődéssel, alkatrészbazár böngészésével telt el az idő. Ami nagy látványosság volt az a Schwimwagen úsztatás a medencében. Felejthetetlen élmények….
A magyarok is jól szerepeltek a találkozón ugyanis Aircult barna aszfaltkarcolója díjazásban részesül és az Ikrek is kaptak valamilyen díjat. A díjkiosztást mi sajnos már nem vártuk meg mert a közelgő viharfelhők elől mi menekülőre vettük a formát, és hazafelé vettük az irányt.
Minka mindkét kiruccanást nagyon jól bírta és a hegyi szakaszokon is nagyon jól teljesített. Dicséret jár neki érte… :)


Miután hazaértünk nem sokkal később lettem figyelmes arra, hogy indítás után pár másodpercig erős hangja van a motornak. Utánajárva a jelenségnek azt a választ kaptam, hogy főtengely csapágyazás kopás, ez lett az eredménye az új gyűrűknek, circa 5000 km-t bírta a motor…:(
Ez a hír azért annyira nem keserített el, hogy meglátogassam az év utolsó hazai találkozóját, az egyben MBK-s évzáró Tatabánya-i Bogártalit. Nagyon esőre állt az idő azon a szombati napon, de megkegyelmeztek az égiek és végül napsütéses felvonulás után, mustrálhattam a megjelent járműveket. Itt már annyira mindegynek éreztem a csapágyak sorsát, hogy még a gyorsulási versenyre is beneveztem, hogy „meghajtsam” Minkát, de az első körben kiestem, mondhatnám, hogy rossz volt a kuplung, de felvállalom, elrontottam a rajtot. J Ekkor már régóta terveztem egy korhű sportfelni-garnitúra vásárlását, de mivel minden kínálkozó lehetőségről lecsúsztam, így a bogarhatu.hu fórumán leegyeztetve Tatabányán vettem át Gumibogitól a 7”-ra szélesített gyári felniket. Ezek később két gyári méretű (4”-s) felni kíséretében kerültek a szinterezőshöz majd később kerültek fel Minkára.

Tatabánya után a hidegek közeledtével és a motorproblémák miatt Minka a garázsba került és igen keveset mozogtam vele. Mindössze október elején elmentünk műszaki vizsgára, ami miatt kicsit aggódtam, hogy az ültetésbe belekötnek, de csont nélkülire vizsgázott Minka. Még annyit tettem, hogy a Fürstenfeldben a bazársoron vásárolt fordulatszámmérőt beszereltem, hogy ezzel a kiegészítővel is díszesebb legyen az utastér.
Az év utolsó napját is a bogarasokkal töltöttük, igaz Minka nélkül, a családi Skodával a Közlekedési Múzeum előtti parkolóban ünnepeltük az új évet.
Legközelebb már az ideji évvel folytatom…..

1 megjegyzés:

mazda323 írta...

jól mutat az első képen a Bogár a szép muskátlik előtt :))