2008. november 3., hétfő

A Folytatás....

Így hát 2006 is elmúlt és a kötelező biztosítás befizetése után nekivághattunk egy új évnek. Első dolgom az volt, hogy a motortér kábelezését megújítottam és a gyújtásrendszeren tovább javítottam egy új trafóval, szilikonos gyújtókábelekkel és négy új gyertyával még az év első hónapjában.


Aztán egy kisebb pihenés következett, de márciusban már Sződligetre mentem Minkámmal és Stranó barátommal más bogarakat bontani. A hazaút sajnos nem volt szerencsés, mert a Vác táblához érve nagy durranás mellett a 3. hengerben ébredt kompresszió kilőtte a meggyengült menetből a gyertyát…:(
Egy hétig ázott Minka egy barátom udvarán, ahonnan Sződre vittem egy autószerelő rokonomhoz. Nekivágtunk a motor gatyába rázásának: Ki lettek javítva a gyertyamenetek, kapott új szívócsövet és üzemanyagpumpát és egy új gyűrűszettet (most már tisztában vagyok vele, hogy ez az utolsó beavatkozás teljesen felesleges volt, sőt több kárt okozott mint hasznot, ugyanis az új gyűrűkkel a kompresszió megnövekedett és a már kopottas csapágyakat pár ezer kilométer múlva szétverte, erre majd utalok később) és hogy az esztétikán is javítsunk a motort burkoló lemezeket feketére szintereztettem, illetve beszereztem új tűzfal burkoló és szigetelő gumit.




Sajnos a szerelés elnyúlása miatt ebben az évben Minka lemaradt a rajzásról, de én elmentem megnézni a Dunakeszi Buy Way parkolójában gyülekező bogarakat.


Az új motorral az első találkozóm a Sződligeti veteránautós buli és rá pár nappal később a Múzeumok Éjszakája keretében megrendezett Mercedes Csillagtúra befutójának meglátogatása volt.




Következő találkozóm július elején Kisköre volt, de ide már nagy átalakításokkal érkeztem az autómmal. Ugyanis nagy lelkesedésemben még 2006 nyarán vásároltam egy másik még öregebb bogarat felújítási céllal. Nagy vágyam volt (és még most is) egy Faltdachos (elhúzható rongytetős) bogár, hát ez a papíron 65’s évjáratú valójában egy 57’ körüli ovál bogár karosszériájában benne volt ez a nagy feeling-gel bíró tető. Mivel túl nagy falat lett volna ennek az autónak a felújátása így eladásra kínáltam, amire Bristyán Gábor (bogarjavitas.hu) rákospalotai bogárguru jelentkezett és egy ültetett első futóműért és némi szerelésért cserébe levitte a rongytetőst…. Így kapott Minkám dögös frontot új gömbfejekkel, lengéscsillapítókkal és új kuplungtárcsát. Köszönöm Gábornak és Maresznak a munkát. Tehát már egy más desingben jelentünk meg Kiskörén mint az előző évben és nem volt hiábavaló leutaznunk ismét a duzzasztógát tövébe, mert nagyon jó hangulatú talit zárhattunk itt strandfocival, filmvetítéssel és a vízparton végezhető egyéb más programokkal. :)


Ültetés:
Kiskörei találkozó:

Nincsenek megjegyzések: