2010. április 29., csütörtök

Kedvencek

Most következzék a kor fuvarosainak álma és rögtön két, az utókor számára gyönyörűen helyrehozott példánya.
Először a legszebben restaurált hazai T1 teherautó, Birinyi Gábor Kastenwagenje kerül nálam említésre. Szolíd Resto-Cal vonalat követ a járgány, amit egy teherautó esetében talán furcsa is mondani, hiszen tényleges díszei a szafari ablakokban és az enyhén ültetett futóműre csavarozott BRM felnikben gyakorlatilag ki is merültek. A fényezés színvonala a belsőt és külsőt tekintve számomra lenyűgöző, ami ekkora felületek esetében, nem kis szakmai tudásra és tapasztalatra vall a fényezőmester részéről.
A másik "jómunkásautó"-val Fürstenfeldben találkoztam. Akár közvetlenül egy korabeli motorverseny-pálya mellől is érkezhetett volna ez a Kastenwagen. És amit a rakterében szállított... kétkerekű kedvencem, egy Vespa volt kikötve oda. A vezetőfülke felszerelései arra hívták fel a figyelmet, hogy a szériánál komolyabb erőforrás mozgatja a furgont.

A helyzet azonban az, hogy miután Gaal-ban kipróbáltam menet közben is egy T1-t, elhatároztam, hogy bármennyire is tetszetősek, kedvenceim a "hippi-buszok" még ha milliomos lennék is százszor meggondolnám, hogy vásároljak e egyet. A futóműve, a kormányozhatósága és a kilátás is hihetetlenül korlátozott, szinte már zavaró. De ha mégis rávinne a lélek, akkor csakis egy Kastent választanék és az utóbb bemutatott szervízautóhoz hasonlatossá tenném azt.

Nincsenek megjegyzések: